Υπάρχει σίγουρα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζετε κατά την έναρξη της νέα διαδικτυακής σας επιχείρησης και αν δεν κάνετε τα συνηθισμένα λάθη που θα σας πούμε παρακάτω δε λαμβάνετε μεγάλο ρίσκο με αυτή τη καινούρια επιχειρηματική σας κίνηση.
Έχουμε δει πολλά ξεκινήματα και νεοσύστατες online επιχειρήσεις ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε τις καλές και τις κακές ενέργειες.
Εδώ σας παραθέτουμε 7 βασικά λάθη που πρέπει να αποφύγετε!
Λάθος 1: Ξεχάσατε τη διαφημιστική εκστρατεία σας πριν βγείτε στο διαδίκτυο
Σας κατανοούμε….όταν είστε απασχολημένοι με την ανάπτυξη της καινούριας διαδικτυακής σας επιχείρησης , ίσως το μάρκετινγκ να είναι το τελευταίο πράγμα στο μυαλό σας. Κρίμα γιατί η αύξηση της δημοσιότητας, ακριβώς πριν βγείτε στο διαδίκτυο με τη νέα ηλεκτρονική σας επιχείρηση, είναι ακριβώς αυτό που θα έπρεπε να κάνετε!
Ίσως να περιμένετε λίγο έως ότου να αρχίσετε να κερδίζετε από τη νέα σας επιχείρηση και μετά να προβείτε στη διαφήμιση. Έχει κάποια λογική αυτό αρκεί να μη διαρκέσει πολύ αυτή η αναμονή γιατί μέχρι να δείτε κέρδη θα περάσει σημαντικό διάστημα.
Η στρατηγική του μάρκετινγκ της νέας διαδικτυακής σας επιχείρησης, στα πρώτα στάδια της προσπάθειάς σας, θα έχει χάσει πολύτιμο χρόνο λειτουργίας και την ευκαιρία να προσελκύσει ανταποκρίσεις από το κοινό σας. Στη διαδικτυακή αγορά ο μόνος τρόπος να επικοινωνήσετε με το κοινό σας στα αρχικά στάδια είναι με τη διαφήμιση, ώστε να σας δώσει σημαντικά στοιχεία των επιθυμιών του.
Ένα επαγγελματικό πλάνο στρατηγικής μάρκετινγκ, πριν βγείτε στο διαδίκτυο, δημιουργεί και συντηρεί το καλό όνομα της νέας σας επιχείρησης.
Λάθος 2: Αποτυχία να “κτίσετε” το κοινό σας!
Ακόμα πριν κυριολεκτικά έχετε το πρώτο σας προϊόν στο νέο σας e-shop, θα πρέπει να έχετε προσελκύσει το δικό σας κοινό. Πριν από τη δημοσιοποίηση, θα πρέπει να δοκιμάσετε τη νέα σας ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και να λάβετε μια καλή τροφοδότηση των πληροφοριών και των επιθυμιών του κοινού σας.
Εάν ενδιαφέρεστε να βρείτε και επενδυτές για το νέο σας e-shop να είστε σίγουροι ότι πρώτα απ’ όλα θα σας ζητήσουν να μάθουν πόσο μεγάλο είναι το ακροατήριό σας. Θα περιμένουν απτή απόδειξη ότι η ιδέα σας είναι βιώσιμη. Χωρίς στοιχεία από τις πωλήσεις (μια και είναι η αρχή) η δημοσιότητα και το ενδιαφέρον του κόσμου είναι ο μόνος αληθινός δείκτης της μελλοντικής επιτυχίας.
Λάθος 3: Υπερεκτιμάτε την ιστοσελίδα σας
Φυσικά όλοι θέλουμε μια δροσερή, φιλική, καθαρή και ελκυστική ιστοσελίδα, αλλά πολύ συχνά οι επιχειρηματίες ασχολούνται πολύ περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε, με την εμφάνιση της ιστοσελίδας τους. Το τέλειο είναι ο εχθρός του καλού!
Θα πρέπει να συγκεντρώσετε όλη την προσοχή σας στην παρουσίαση του προϊόντος! Αφιερώστε όλο το χρόνο σας στο να οικοδομήσετε μια φήμη και να παρέχετε ποιοτικές υπηρεσίες με αξία. Όταν δημιουργείτε κάτι που οι άνθρωποι είναι πραγματικά ενθουσιασμένοι, να είστε σίγουροι ότι θα μιλήσουν για εσάς και αυτό θα πρέπει να σας ενδιαφέρει.
Μην προσπαθείτε να τελειοποιήσετε το επαγγελματικό σας προφίλ και την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησής σας, γιατί μπορεί να αποδειχτεί μεγάλο χάσιμο χρόνου! Αυτό μπορείτε να το κάνετε κάποια στιγμή αργότερα και να φρεσκάρετε τότε την εταιρική σας ταυτότητα, ενώ είστε online.
Αυτό που απλά θέλουμε να σας πούμε είναι ότι προτεραιότητα είναι ένα επαγγελματικό σχέδιο μάρκετινγκ, παρά η δημιουργία της ιστοσελίδας.
Χωρίς πλάνο η σελίδα δε θα αποδώσει!
Λάθος 4: Υποτιμάτε το περιεχόμενο
Δώστε σημασία στο content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να : κτίσετε δυνατό SEO (search engine optimization – βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ) να ηγηθείτε και να αποκτήσετε εξουσία στο διαδικτυακό χώρο. Εάν έχετε Blog τα δάκτυλα σας πρέπει να πάρουν φωτιά….δώστε απλόχερα χρήσιμες πληροφορίες και ενημερώστε το κοινό σας για ενδιαφέροντα θέματα.
Ελέγξτε τις λέξεις κλειδιά της επιχείρησής σας και χρησιμοποιείστε τις όσο το δυνατόν περισσότερο σε όλα σας τα κείμενα και σε όλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε.
Λάθος 5: Βγαίνετε στο διαδίκτυο χωρίς στρατηγικό πλάνο
Είναι πολύ κοινότυπο αλλά είναι η αλήθεια. Ο χρόνος είναι χρήμα….πριν ξεκινήσετε φροντίστε να προσδιορίσετε τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους σας, ώστε να βελτιστοποιήσετε τις ενέργειές σας προς μια σωστή και αποδοτική κατεύθυνση. Δημιουργείστε μια λίστα προτεραιοτήτων το αποτέλεσμα των οποίων να είναι η κερδοφορία και η αλληλεπίδραση με το κοινό σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετούς άσσους στο μανίκι, για να μπορείτε να τους χρησιμοποιείτε με συχνότητα.
Μη ξεχνάτε….να συντονίζετε τις κινήσεις και να κρατάτε το ενδιαφέρον του κοινού σας ζωντανό!
Λάθος 6: Βάζετε λάθος ανθρώπους σε λάθος θέσεις
Ειλικρινά …δε μπορείτε να κάνετε τα πάντα μόνοι σας. Με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στο χώρο και με εμπειρία στην εύρεση προσωπικού για Online επιχειρήσεις έχουμε δει ότι υπάρχει το “σύνδρομο του ιδιοκτήτη” πάρα πολύ συχνά. Το πάθος σας και το μεράκι σας είναι αξιέπαινο όπως και ο εθελοντισμός του ξαδέρφου ή του φίλου σας που έχουν χρόνο να σας βοηθήσουν. Δυστυχώς όμως αυτό λειτουργεί μάλλον ανασταλτικά.
Μια συνεργασία με μια αφοσιωμένη ομάδα διαδικτυακού μάρκετινγκ είναι απαραίτητη που θα σας βοηθήσει ακόμα και αν ξεκινάτε κάτι μικρό. Ακόμα και η πιο μικρή διαδικτυακή επιχείρηση απαιτεί μεγάλη εμπειρία στο χώρο αν θέλετε να έχετε αποτελέσματα. Μη κάνετε διαχειριστές των social media φοιτητές ή συγγενείς. Σίγουρα μπορεί να είναι κοινωνικοί και να ξέρουν να χειρίζονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μη ξεχνάτε ότι αυτά τα κοινωνικά μέσα είναι το φερέφωνο της εμπορικής σας αξίας!
Βεβαιωθείτε ότι η φωνή πίσω από το Blog σας, την ιστοσελίδα σας ή άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε είναι ένας επαγγελματίας και γνωρίζει καλά το επαγγελματικό παιχνίδι!
Λάθος 7: Ελέγξτε από πολύ κοντά τον ανταγωνισμό σας
Ακριβώς όπως μάθατε και στο σχολείο….Κρατήστε τα μάτια σας στη δικιά σας ιστοσελίδα. Είναι πολύ φυσικό να κοιτάτε δεξιά και αριστερά να δείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός σας και τα αντίστοιχα προϊόντα ή υπηρεσίες με αυτά που πουλάτε. Δε λέμε να αγνοήσετε αυτά που βλέπετε.
Το πρόβλημα είναι όταν αντιγράφετε ή παρακολουθείτε τι κάνουν οι άλλοι, τελικά βρίσκεστε παγιδευμένοι να αντιγράφετε ένα παιχνίδι που δεν είναι το δικό σας!
Κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική και το δικό σας ξεκίνημα είναι μόνο δικό σας. Τακτικές που μπορεί να πετυχαίνουν ή να αποτυγχάνουν σε άλλες επιχειρήσεις δε σημαίνει ότι θα λειτουργήσουν έτσι και στο δικό σας κατάστημα.
Όλα έχουν να κάνουν με τη καινοτομία, όχι με την αντιγραφή. Εστιάστε σε ιδέες και μη δίνετε τόσο σημασία στις ενέργειες του ανταγωνισμού σας!