Οι περισσότερες εταιρείες έχουν ένα “σχετικά αξιοπρεπές” πρόγραμμα για το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, αλλά θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Ρίξτε μια ματιά σε αυτά τα 10 πράγματα που πρέπει να προσέχετε για να βελτιώσετε την απόδοσή του και να αναπτύξετε τις σχέσεις με τους πελάτες σας.
1. Ρίξτε μια αυστηρή ματιά στη στρατηγική που χρησιμοποιείτε.
Υπάρχουν τρεις συμβουλές για να συλλέξετε τις προτιμήσεις του κοινού σας:
Ρωτήστε τους, παρατηρήστε τους και ομοαδοποιείστε τους (σε κατηγορίες). Χρησιμοποιήστε τις σελίδες προτίμησή τους σαν landing page της καμπάνιας σας. Ζητήστε γνώμη σχετικά με τις προτιμήσεις τους και να προβάλετε στα επόμενα mail σχετικά με τις προτιμήσεις τους νέα της επιχείρησής σας.
2. Συγχρονισμός και διόρθωση των δεδομένων σας.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν πολλαπλές πηγές των στοιχείων των καταναλωτών:
Βεβαιωθείτε ότι τα δεδομένα σας είναι ενημερωμένη από όλα τα κανάλια πωλήσεων. (e-bay, Amazon …) Τσεκάρετε συχνά τη λίστα πελατών σας για να επιβεβαιώνετε ότι τα στοιχεία που έχετε συγκεντρωμένα είναι τα σωστά.
3. Ελέγξτε και χρησιμοποιείστε την επικοινωνία που έχετε με τους πελάτες σας.
Οργανώστε ξεχωριστές καμπάνιες ανάλογα την αντίδραση των πελατών σας στα ενημερωτικά newsletter σας και σύμφωνα με την ομαδοποίηση του κοινού σας με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Ορισμένες εταιρίες έχουν δημιουργήσει αυτοματοποιημένες καμπάνιες που λειτουργούν μέσα από τη δράση των καταναλωτών. Ανιχνεύουν τα ενδιαφέροντα και κοινοποιούν το αντίστοιχο newsletter τέτοιο ώστε να είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους. Εάν δεν έχετε δημιουργήσει αυτοματοποιημένες καμπάνιες, μιλήστε με κάποιον ειδικό, δοκιμάστε και δείτε τα αποτελέσματα. Ρυθμίστε τις πρώτες σας αυτοματοποιημένες οργανωμένες e-mail Marketing καμπάνιες σας.
4. Φτάνει τελικά το newsletter σας στο inbox;
Δυστυχώς, πολλοί πάροχοι υπηρεσιών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν επιβεβαιώνουν πλέον την κατάσταση αποστολής του mail σας. Θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι “επικυρώνονται,” τα e-mail σας και ότι δεν μπλοκάρονται ως spam. Μια λίστα αποστολής, σωστά δομημένη και κατηγοριοποιημένη με ενδιαφέροντα νέα ανάλογα το παραλλήπτη – πελάτη σας, είναι η αρχή για να καταφέρει η λίστα σας να είναι αναγνωρίσιμη και να μη μπλοκάρετε από τα e-mail client σας. Ο δρόμος είναι ανοιχτός με μικρή επαναλαμβανόμενη προσπάθεια και μετά η σχέση σας με τους πελάτες θα είναι σίγουρη.
5. Είσαι βελτιστοποιημένα για κινητά;
Απλά μηνύματα από το Laptop σας δεν έχουν αποτέλεσμα σε ένα smartphone.
Το πρόγραμμα αποστολής newsletters που χρησιμοποιείτε πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για κινητά και να προσαρμόζει αυτόματα το σχεδιασμό του newsletter σας έτσι ώστε να είναι ευανάγνωστο και καθαρό από όλες τις συσκευές. Ελέγξτε το!
6. Προγραμματίστε τη στρατηγική σας τμηματοποιημένα.
Η συνδυαστική προσέγγιση είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος. (έντυπος κατάλογος, κάποιο stand, στο αεροδρόμιο και e-commerce). Εκτός από τους αγοραστές και τους μη- αγοραστές, υπάρχει και το κοινό που δε σας γνωρίζει. Αλληλεπίδραστε και με αυτούς μέσω των newsletters συγκεντρώνοντας τα στοιχεία τους με κινήσεις προβολής και σε επιλεγμένα σημεία που συγκεντρώνετε το κοινό σας, ανάλογα με το είδος που πουλάτε. (π.χ. γυναικείο προϊόν….κάντε ένα φυλλάδιο με προβολή του newsletter σας και μοιράστε το σε μεγάλες δημόσιες υπηρεσίες όπου το 80% των υπαλλήλων είναι γυναίκες…κάντε μία συμφωνία και προβάλλετε το newsletter σας με Link σε σελίδες που έχουν αποδοχή από γυναίκες). Οι καινούριες ομάδες αγοραστικού κοινού σας είναι στοχευμένες και θα φέρουν τέσσερις φορές-καλύτερα αποτελέσματα από το κανονικό.
7. Παρακολουθήστε τις αναφορές σας.
Εκτός από την εξέταση των επιδόσεων της κάθε καμπάνιας, θα πρέπει επίσης να παρακολουθείτε και την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τα μηνύματά σας κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου. Εάν παρακολουθήσετε τους καταναλωτές σας για μία περίοδο τριών μηνών και σε μία ποσότητα εως πέντε εκστρατείες, αξιολογώντας τα αποτελέσματα και προσαρμόζοντας κάθε φορά το επόμενο mail ανάλογα, θα αυξήσετε την αποτελεσματικότητα των newsletter σας και θα αυξηθούν οι πωλήσεις σας. Είναι καλύτερο να προσπαθήσετε για το απόλυτο αποτέλεσμα και χειρότερο να επικοινωνήσετε με το κοινό σας μια φορά και μετά τίποτα.
8. Ενσωμάτωση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Κάνετε αυτά τα τρία πράγματα για να είστε ακόμα πιο σίγουροι.
Πρώτον, προβάλετε τη επιχείρησή σας και το κουμπί εγγραφής newsletter σε επιλεγμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δεύτερον, χρησιμοποιείστε δημοφιλές κοινωνικό περιεχόμενο στις e-mail καμπάνιες σας.
Τρίτον, δημοσιεύστε τις e-mail καμπάνιες σας σε δικτυακούς τόπους κοινωνικών μέσων δικτύωσης.
9. Μεγαλώστε τη λίστα σας.
Αναπτύξτε τις σχέσεις σας, μην αδιαφορείτε. Ως επιχείρηση πρέπει να ελέγχετε τη email λίστα σας τακτικά. Είναι καλό να παρακολουθείτε τρεις μετρήσεις:
Την καθαρή αύξηση της λίστας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, την καθαρή αύξηση των email IDs, και την αύξηση της ποσότητας των κλικ που κάνουν μέσα στο newsletter σας οι αναγνώστες του. Αυτά είναι στοιχεία που δίνονται από ένα αξιοπρεπές πρόγραμμα διαχείρισης e-mail καμπάνιας. Μη τα αγνοείτε, διαβάστε τα και πράξτε ανάλογα για μια σταθερή ανάπτυξη του πελατολογίου σας δηλαδή των πωλήσεών σας.
10. Δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου.
Τελικά οι καταναλωτές σας θα δώσουν προσοχή στις καμπάνιες σας μόνο αν το περιεχόμενο είναι ενδιαφέρον. Είναι εύπεπτο; Είναι κατανοητό; Έχει πληροφορίες που τις χρειάζονται; Είναι οπτικά ελκυστικό; Υπάρχει εξισορρόπηση πληροφοριών και προσφορών; Τραβάει το ενδιαφέρον;
Δώστε σημασία στο στήσιμο τους newsletter για να έχετε αποτελέσματα!